YHTEYSTIEDOT
Moottoripyörät ja erikoisajoneuvot

Tekninen laskenta

 
 
 

Teoriasta käytäntöön

Tulevaisuuteen suuntautuneena yrityksenä me investoimme sinun tuotteittesi kehittämiseen. Fysikaalisissa ja kemiallisissa tutkimuksissa hyödynnämme ajanmukaisia simulaatiomenetelmiä, koepenkkejä ja laboratorioita.

Suunnittelu

Asiakkaan tarpeisiin sopivat laakeroinnit ja komponentit ovat tunnusomaisia INA- ja FAG-tuotemerkeille. Nykyaikaisten apuvälineiden, kuten CAD-ohjelman käyttäminen on itsestään selvää ja hyödyntää molempia osapuolia.

Laskenta ja valinta

Schaeffler Groupin kehittämän BEARINX®-ohjelman avulla kykenemme mallintamaan ja suorittamaan moniosaisia akselijärjestelmiä ja kokonaisia vaihteistoja koskevia laskelmia. Kaikkien laakerityyppien sisäinen rasitus lasketaan aina yksittäistä vierintäelinkosketusta myöten, ja se voidaan esittää taulukkona tai graafisesti. BEARINX® määrittelee laakeroinnin laskennallisen käyttöiän tarkasti yksittäisten kosketuspintojen rasituksen perusteella.

Simulaatio

Suunnittelu- ja mallintamisvaiheessa käytämme uusimpia menetelmiä, kuten dynaamista simulaatiota ja FE-analyysiä. ”Rapid prototyping” -menetelmän ansiosta asiakas voi jopa saada mittatarkan mallikappaleen käyttöönsä, jonka avulla hän voi kokeilla asennuksen toimivuutta.

Teknisen laskennan tehtävänä on tarkistaa yksittäisten komponenttien ja koko järjestelmän toiminta ja käyttölujuus. Näiden monimutkaisten ongelmien ratkaisemiseksi rakennamme sopivia malleja ja teemme asianmukaisten ohjelmistopakettien avulla laskelmia seuraavilla alueilla:

  • kinematiikka ja kinetiikka
  • FE-menetelmä
  • topologian optimointi
  • käyttölujuus
  • ominaisjännitys-analyysit
  • monikappaledynamiikkasimulaatio
  • hydrauliikka (1D, CFD)
  • varauksen vaihtumissimulaatio
  • mekatroniikka
  • tribologia