Historia

2011-

 
 
Schaeffler esitteli ACTIVeDRIVE -konseptiauton.

2011
Schaeffler esitteli ACTIVeDRIVE -konseptiauton. ACTIVeDRIVE oli Schaefflerin kolmas sähköajoneuvojen esittelyauto, joilla haluttiin havainnollistaa konsernin näkemystä tulevaisuuden nykyaikaisista ajoneuvoista.

 
Schaeffler rakensi yhden maailman suurimmista suurlaakereiden koetusasemista Schweinfurtin tehtaallaan Saksassa. Investointi maksoi useita miljoonia euroja.

Schaeffler rakensi yhden maailman suurimmista suurlaakereiden koetusasemista Schweinfurtin tehtaallaan Saksassa. Investointi maksoi useita miljoonia euroja.

 
Kokonaisvaltainen panostus sähkökäyttöisiin ajoneuvoihin: “eMobility Systems Division” -osasto perustettiin.

Kokonaisvaltainen panostus sähkökäyttöisiin ajoneuvoihin: “eMobility Systems Division” -osasto perustettiin.

 
Schaeffler GmbH:stä tuli virallisesti ei-pörssinoteerattu osakeyhtiö (Schaeffler AG), kun muutos rekisteröitiin 13. lokakuuta kaupparekisteriin.

Schaeffler GmbH:stä tuli virallisesti ei-pörssinoteerattu osakeyhtiö (Schaeffler AG), kun muutos rekisteröitiin 13. lokakuuta kaupparekisteriin. Schaeffler AG:n alle yhdistettiin Schaeffler Groupin koko operatiivinen toiminta ja kaikki operatiiviset osuudet konserniyhtiöistä sekä yhtymän kiinteistöt.

 
Martin Tomczyk voitti Saksan vakioautojen mestaruussarjan (DTM) Schaeffler-Audilla.

Martin Tomczyk voitti Saksan vakioautojen mestaruussarjan (DTM) Schaeffler-Audilla.

 
Bavarian State Award for Electric Mobility

Schaeffler sai “Bavarian State Award for Electric Mobility “ -palkinnon innovatiivisesta sähkömoottorin sisältävästä autonpyörästä (eWheelDrive) eCarTec-messuilla sarjassa ”Voimansiirtotekniikka, sähköjärjestelmät, koejärjestelmät“.

 
Maailiman nykyaikaisin, suurin ja suorituskykyisin suurlaakereiden koetusasema otettiin käyttöön Schweinfurtissa.

Maailiman nykyaikaisin, suurin ja suorituskykyisin suurlaakereiden koetusasema otettiin käyttöön Schweinfurtissa. Koetusaseman simulointiohjelmalla voidaan testata jopa 15 t painavia suurlaakereita, joiden ulkohalkaisija on max. 3,5 m.

 
Schaeffler Finland Oy muutti uu2siin toimitiloihin 12.3.2012. Osoitetiedot ja ja puhelinnumero eivät muuttuneet.

2012
Schaeffler Finland Oy muutti uusiin toimitiloihin 12.3.2012. Osoitetiedot ja puhelinnumero eivät muuttuneet.

 
Syyskuussa Schweinfurtiin pystytettiin vierintälaakerimuistomerkki, jonka kaksirivisen pallomaisen rullalaakerin Schaeffler on lahjoittanut.

Syyskuussa Schweinfurtiin pystytettiin vierintälaakerimuistomerkki, jonka kaksirivisen pallomaisen rullalaakerin Schaeffler on lahjoittanut. Muistomerkki on näkyvä kunnianosoitus Schweinfurtin vierintälaakeriteollisuudelle. Se symbolisoi Schweinfurtiin tiukasti juurtuneen teollisuustuotteen menneisyyttä, nykyaikaa ja tulevaisuutta.

 
Kuulahiomakoneen patentti täytti 125 vuotta. Keisarillinen Patenttitoimisto myönsi patentin Friedrich Fischerille 17.7.1890.

2015

Kuulahiomakoneen patentti täytti 125 vuotta. Keisarillinen Patenttitoimisto myönsi patentin Friedrich Fischerille 17.7.1890.

 
Schaeffler listautui onnistuneesti pörssiin 9.10.2015 mottonaan We share our success.

Schaeffler listautui onnistuneesti pörssiin 9.10.2015 mottonaan "We share our success".