Schaeffler investoi työntekijöidensä terveyteen ja lahjoittaa rahaa UNICEFille Pohjoismaissa.
Schaeffler Nordics & Baltics sai kesäkuussa 2024 päätökseen kampanjan, jossa yhdistettiin työntekijöiden terveys ja hyvinvointi sekä varojen kerääminen UNICEFille. Kampanjalla kannustettiin työtekijöitä panostamaan terveteen ja hyvinvointiin ja siten edistämään myös yrityksen menestystä. Schaeffler halusi kannustaa terveyteen ja samalla investoida yhteiskuntavastuuseen, koska siten yritys ja sen työtekijät sitoutuvat tulevaisuuden positiivisen muutoksen aikaansaamiseen.
Hyvinvointikampanja yhdistettiin hyväntekeväisyyteen

Kun Schaeffler Nordics aloitti maaliskuussa työntekijöilleen suunnatun hyvinvointikampanjan edellä mainitut asiat, painoivat vaakakupissa paljon. Yritys kannusti työntekijöitään liikkumaan ja aktiviteetin mukaan kerättiin samalla varoja hyväntekeväisyysjärjestölle. Schaefflerin työntekijät valitsivat itse tukikohteen: UNICEF. UNICEF tekee tärkeää työtä auttaakseen lapsia selviytymään vaikeasti haavoittuvilla alueilla maailmassa ja siksi se valittiin hyväntekeväisyyden kohteeksi.
Fyysinen aktiivisuus rekisteröitiin sovelluksen avulla, jossa työntekijät rekisteröivät suorituksensa vaihtoehtojen välillä: juoksusta ja kävelystä kamppailulajeihin ja melontaan - ja paljon muuta. Jokainen aktiviteetti pisteytettiin ajan, ponnistelun ja/tai matkan mukaan. Pisteet muutettiin sitten rahaksi, joka voitiin lahjoittaa UNICEFille. Kampanja kesti maaliskuun lopusta kesäkuun 2024 loppuun, ja yhteensä kerättiin 405647 pistettä, jotka lopulta lahjoitettiin rahana UNICEFille.

Lisätietoja UNICEFista löydät täältä: UNICEF