Search term

Schaeffler Technology Center, STC

Useimmat tuntevat Schaefflerin laakereiden, järjestelmien ja komponenttien valmistajana autoteollisuuden ja muilla teollisuudenaloilla. Harvemmat tietävät, että Schaeffler tarjoaa asiakkailleen myös teknistä laskentaa ja erityistukea kriittisiin asennuksiin koneiden ja laitteiden moitteettoman toiminnan ja pitkäikäisyyden varmistamiseksi. Tekninen laskenta tehdään erityisohjelmilla, joiden avulla voidaan analysoida ja mukauttaa laakeriratkaisuja asiakaskohtaisten tarpeiden mukaisesti.

STC on tiimi, joka tekee tämän työn. Asiakkaillemme tarjoama ammattimainen palvelu ja tuki ovat tärkeä osa yrityksemme toimintaa.

Mitä STC tekee? Keistä se koostuu?

STC tiimi tekee – yhteistyössä asiakkaan T&K-tiimien kanssa – yleistä ja vaativampaa laskentaa, jonka avulla tuetaan tuotteidemme valintaa asiakkaan koneisiin. Tiimi tukee asiakaskeskustamme yleisissä teknisissä asioissa. Vaativampi tuki hoidetaan suoraan asiakkaan kanssa.

Pohjoismainen tiimi koostuu viidestä asialleen omistautuneesta ja osaavasta insinööreistä. He ovat Tuomo ja Pekka Suomesta, Dan ja Jonny Ruotsista, Steinar Norjasta ja Bo Tanskasta. Kaikilla tiimin jäsenillä on laaja-alaista osaamista, jokainen heistä on erikoituneita tietyille osa-alueille.

Dan Wedberg, Manager of the team

Haluamme luoda lisäarvoa asiakkaillemme ja tuoda markkinoille teknistä tietoa tuotteistamme ja järjestelmistämme". Tuotteemme ja järjestelmämme ovat erittäin laadukkaita ja suorituskykyisiä, ja haluamme varmistaa, että niitä käytetään parhaalla ja tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Tukemme kattaa kaikki osa-alueet tuotteitamme ja niiden integrointia koskevista niin yleisistä kuin vaativammistakin kysymyksistä.

STC tiimi tarjoaa paikallisesti tukea suorittamalla eritasoisia teknisiä laskelmia. Erikoistapauksissa voidaan kääntyä Schaefflerin pääkonttorin T&K-tiimin puoleen.

"Laskennan avulla voidaan esimerkiksi selvittää ja varmistaa laakerin sisältävän sovelluksen elinikä", Dan jatkaa. "Kyse voi myös olla akselin taipumisesta ja laakereiden sisäisestä kuormituksen jakautumisesta. Schaefflerin itse kehittämän ohjelmiston avulla voimme tutkia yksittäistä laakeria tai koko järjestelmää. Voiteluolosuhteet, lämpötilajakauma, toimintavälys, esijännitykset, puristusliitokset ja juoksupinnan epätäydellisyydet ovat kaikki parametreja, joita voidaan analysoida ja jotka vaikuttavat järjestelmän ominaisuuksiin. Optimointi on myös erittäin tärkeää, jotta voimme löytää käyttöolosuhteisiin parhaiten sopivan ratkaisun."

"Steinar esimerkiksi tuntee hyvin öljyt ja kaasut, Pekka on asiantuntija rautateiden ja raaka-aineiden alalla, Tuomo tuntee voimansiirrot ja osaa simuloinnit BearinX-ohjelmistossa, Jonny on lineaaristen tuotteiden asiantuntijamme" ja Bolla on laajempaa kokemusta konesuunnittelusta Dan kertoo.

STC tiimin jäsenet antavat tukea pääasiassa omilla paikallisilla markkinoillaan. Asiakkaille on tärkeää, että tiimiläiset ymmärtävät paikallisia olosuhteita ja puhuvat paikallista kieltä, mutta tarvittaessa he antavat tukea myös yli rajojen.

Pitääkseen tietonsa ja osaamisensa jatkuvasti ajan tasalla tiimiläiset tapaavat säännöllisesti saksalaisia kollegojaan, joilta he saavat lisäoppia teoriasta, tuotteista ja valmistuksesta. Tämä on erittäin tärkeää, sillä tiimi järjestää myös seminaareja ja koulutuksia myyntitiimille, asiakaskeskukselle ja asiakkaille.

Millainen on tavallinen työpäivä?

Norjalainen Steinar Breines kertoo, että tavallisen työpäivän aikana vastataan myyntitiimin ja asiakaskeskuksen tiedusteluihin sekä suoraan asiakkailta tuleviin kysymyksiin.

"Teemme paljon laskentaa, kuten käyttöikä-, toleranssi- ja lujuuslaskelmia esimerkiksi sen selvittämiseksi, kuinka paljon kuormitusta laakeri kestää ilman, että se vaurioituu", Steinar selittää. "Hiljattain saimme mielenkiintoisen pyynnön kansalliselta energia-alan yritykseltä, joka halusi meidän toimittavan kaksi suurta laakeria alukselle, joka asentaa kaasuputkia merenpohjaan Norjan ja Saksan välille. He tarvitsivat laakereita horisontaaliseen putkikelaan. He antoivat meille tarkat tiedot olosuhteista sekä tarvittavat mitat, ja me suunnittelimme laakerit, jotka sopivat kyseisiin erityisolosuhteisiin. Toimitimme heille kaksi suurta tiivistettyä pallomaista rullalaakeria. Laakerit on pinnoitettu korroosion ehkäisemiseksi sekä estämään kuljetuksen aikaisen tärinän ja mikroliikkeiden aiheuttamia vaurioita", Steinar toteaa.

Calculation program
Tekninen laskenta tehdään erityisohjelmilla, joiden avulla voidaan analysoida ja mukauttaa laakeriratkaisuja asiakaskohtaisten tarpeiden mukaisesti.

Tiimin päällikkö Dan Wedberg tiivistää: "On hyvin inspiroivaa johtaa tätä kannustavista ammattilaisista koostuvaa tiimiä, joka on aina valmiina auttamaan tarvittaessa. Tiimin huippuosaaminen varmistaa, että tärkeät asiakkaamme saavat ensiluokkaista palvelua. Me haluamme olla asiakkaillemme ensisijainen yhteistyökumppani, joka mahdollistaa sen, että asiakkaan arki sujuu mahdollisimman tehokkaasti ja sujuvasti. Se on meille avainasia."

Share Page

Schaeffler käyttää evästeitä sivustonsa käytettävyyden optimoimiseksi. Jatkamalla verkkosivujen käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja

Hyväksy